Kuvahaun tulos haulle kristuksen ruumis

Eilen sain olla Sastamalan Vap.srk:ssa, jossa vierailijoina oli Yksi Sydän -kuoro Vaasasta. Kuoro koostuu eri seurakuntien jäsenistä. Alkujaan kaksi ihmistä oli saanut näyn tällaisen kuoron perustamiseen liittyen. Todistusten yhteydessä eräs heistä sanoi: "Meillä useilla saatta täällä olla eri seurakuntakoti, mutta kaikilla meillä on sama päämäärä." Kuorossa on n. 30 henkilöä, eilen heitä oli 20. Kiertävät eri seurakuntia ja tapahtumia, milloin isommalla milloin pienemmällä kokoonpanolla.

Mietin miten suuri merkitys on heidän tavallaan toimimisesta - osoittaen käytännössä Jeesuksen opetusta todeksi. Kun taas pelkät sanat, ilman tekoja... "Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut."...Jaak. 2:14-26.

Perheen kautta ajateltuna tämä on ehkä helpompi ymmärtää. Saatamme reagoida kaikkeen epäaitoon hyvinkin voimakkaasti. Toisaalta mietin, että Jumalan edessä meidän tahtomme riittää, jotta Hän saa vuodattaa rakkautensa meihin ja meidän kautta eteenpäin. Emme siis pysty puristamaan itsestämme sitä mitä emme omista.

Silloin maailma voi nähdä Jeesuksen - avain herätykseen.

Jeesus rukoilee kaikkien uskovien puolesta:

"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun.

Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä Isä olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.

Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä,

(Joh. 17:20-26)