Kristittynä kasvaminen
Jonkin verran olen pysähtynyt sen äärelle; mikä olisi hyvä ´Jumalanpalveluselämä´. Hyvin pian kuitenkin olen lykännyt asian syvempää pohtimista. Toki osaisin laittaa hyvät raamit - järjestyksen - määrän ja tehokkuuden. Tarvittaessa voisin muokata uudestaan ja uudestaan. Sopiva annos Rukousta - Raamatun lukemista ja Sanan kuulemista.
Suorittajatyyppinä saada kaikki vielä toimimaan, että se olisi ´hyvä paketti´ - rutiini. ´Näyttäisi´/tuntuisi hyvälle, MUTTA olisiko se hyvä. Tulisiko huono-omatunto jos ei toimisi sen mukaan.
Mutta omavanhurskaus on kuin saastainen vaate Jumalan edessä. Kun työelämässä on kokemus oravanpyörässä olemisesta, kulkee ikään kuin ´varpaisillaan´ uskonvaelluksen suhteen. Se ei vaan toimisi. ”Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden" (Ps 51:8).
Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä, ja monet sen kautta tule saastutetuiksi. Hebr. 12:14-15
Peruspaketti
Rukous on kristityn hengittämistä. Aina ei tarvita sanoja. Jumalan sana on elämämme leipä, ja se, mille rakennamme vaelluksemme. Kristittyjen keskenäinen yhteys; uskon ja elämän alueella. Joh.17:21
Ja tänään Matteuksen evankeliumin äärellä ollessamme tulikin hieno lisäys tähän aiheeseen:
Tapakristillisyys kunniaan - Jeesus ...meni tapansa mukaan synagogaan. 4:16. Ja vielä siihen on aikaa, minkä koemme tärkeäksi - siihen on rahaa, minkä koemme tärkeäksi. Tärkeille asioille löytyy aina aikaa.
Tämä oli ehkä liian ´suuri´ otsikko täälle tekstille, sillä kovin pintapuolisesti pääsin sitä koskettamaan tällä tekstillä. Mutta olkoot tämä nyt vaikka yksi kappale kirjasta, joka olisi kirjoitettu tämän aiheen ympärille.
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.